Najważniejsze funkcje Microsoft Excel

Microsoft Office
Excel

Funkcje i formuły to hasło klucz, jeżeli chodzi o pracę w Excelu. Zostały one stworzone po to, aby opracowanie danych było łatwiejsze i szybsze. Szacuje się, że przeciętny użytkownik korzysta z 20 do 30 funkcji mimo tego, że w sumie w programie znajduje się ich ponad 450. Ta statystyka udowadnia, że Excel to program z ogromnym potencjałem i warto rozwijać swoje umiejętności w tym zakresie.

 

W tym artykule przedstawiamy zestawienie najważniejszych (tak wynika z naszego szkoleniowego doświadczenia) funkcji w tym programie. Należy jednak pamiętać o tym, że każda funkcja służy do czegoś innego , a co za tym idzie wykorzystanie jej w praktyce zależy od problemu, który należy rozwiązać.

Jak wpisać formułę w Excelu?

Formuła to nic innego jak polecenie, które wpisujemy w konkretną komórkę, w arkuszu kalkulacyjnym. Może ona dotyczyć zarówno pracy na liczbach jak i na tekście. W celu wprowadzenia odpowiedniej komendy, należy kliknąć na odpowiednią komórkę lub przejść do głównego wiersza formuły, który znajduje się nad komórką, a następnie po znaku „=” wpisać odpowiedni wzór formuły, która składa się ze stałej komendy oraz zmiennych operatorów.

 

Dla lepszego zrozumienia przeanalizujmy działanie funkcji na przykładzie średniej wartości zamówienia. W tym celu należy przejść do komórki, w której zostanie wyświetlony wynik, a następnie wpisać dane formuły, w tym przypadku będzie to „=ŚREDNIA(Liczba1,Liczba2,…)”.

MS Excel średniozaawansowany- e-learning

99  netto

Szkolenie e-learningowe MS Excel – poziom średniozaawansowany jest najbardziej praktycznym kursem ...
Zobacz szkolenie

SUMA

To jedna z podstawowych i najczęściej wykorzystywanych funkcji. Zsumowane komórki mogą występować koło siebie, ale program daje też możliwość policzenia danych z różnych miejsc w arkuszu.

FUNKCJA JEŻELI

Jej zadaniem jest sprawdzenie, czy określony warunek został spełniony czy też nie – na tej podstawie generowane są wyniki. Funkcję tę można rozwijać o inne polecenia, które zostaną wykonane w zależności od głównego wyniku np. jeżeli określony warunek został spełniony to program powinien pokazać sumę wskazanych komórek.

MAX lub MIN

Polecenie, dzięki któremu w łatwy sposób możemy znaleźć najmniejsze lub największe wartości w arkuszu kalkulacyjnym. Obie funkcje można stosować zarówno do liczb jaki i do dat.

ILE.NIEPUSTYCH

Pracując z dużymi bazami danych zdarzają się sytuacje, w których nie wszystkie komórki w tabeli są wypełnione. Oczywiście liczbę tych komórek można przeliczyć w tradycyjny sposób, ale można też w tym celu skorzystać z gotowej formuły.

LICZ.JEŻELI

Tutaj w arkuszu kalkulacyjnym dochodzi do działania tylko w komórkach, w której został spełniony określony warunek.

Biblioteka formuł

Powyższe przykłady to tylko część formuł, które dostępne są  w Microsoft Excel. Tak jak wcześniej wspomnieliśmy, w Excelu na ten moment jest ich ponad 400. Przy takiej ilości zapamiętanie wszystkich wzorów jest praktycznie niewykonalne, dlatego w programie znajduje się BIBLIOTEKA FUNKCJI. Aby się do niej dostać należy przejść do zakładki FORMUŁY. Tam w sekcji BIBLIOTEKA FUNKCJI wszystko jest odpowiednio skatalogowane, wystarczy tylko rozwinąć główną sekcję, wybrać odpowiednią funkcję i uzupełnić okienko z argumentem funkcji.

 

Potencjał programu Microsoft jest ogromny, a jego znajomość to podstawowy krok do rozwoju swojej kariery nie tylko w branży analitycznej, ale również w innych prosperujących zawodach. Jego zaawansowana znajomość może być Twoją kartą przetargową, dlatego nie czekaj i już dziś zapoznaj się z ofertą naszych szkoleń.

Poznaj nasze szkolenia MS Excel i dowiedz się więcej o najbardziej użytecznych funkcjach MS Excel
  • MS Excel - podstawowy

    MS Excel - poziom podstawowy

    Rozpoczynasz pracę z MS Excel lub chcesz usystematyzować wiedzę? Dowiedz się jak poprawnie rozpocząć pracę z Excelem, budować este...
    Dowiedz się więcej
  • MS Excel - poziom średniozaawa...

    Szkolenie pełne praktycznych zagadnień - tabele przestawne, popularne funkcje, formatowanie warunkowe i wiele innych....
    Dowiedz się więcej
  • MS Excel - analiza finansowa

    Szukasz pracy w korporacji? A może jesteś pracodawcą lub pracownikiem działu HR i szukasz szkolenia rozwijającego kompetencje prac...
    Dowiedz się więcej
  • MS Excel zaawansowany e-learni...

    Formuła e-learningu (szkoleń online) jest idealna dla osób, które chcą rozłożyć proces nauki w czasie i nie mogą pozwolić sobie na...
    Dowiedz się więcej
  • MS Excel podstawowy e - learni...

    Rozpoczynasz pracę z MS Excel lub chcesz usystematyzować wiedzę? Dowiedz się jak poprawnie rozpocząć pracę z Excelem, budować este...
    Dowiedz się więcej

Podobne artykuły

Wszystkie artykuły