Jakie możliwości daje widok prezentera w Microsoft Teams?
Widok prezentera w Microsoft Teams
Technologia Microsoft ma to do siebie, że stale jest rozwijana i udoskonalana, a to wpływa nie tylko na czas pracy, ale również na jakoś zadań, które należy wykonać w ciągu dnia. Jeszcze kilka lat temu nikogo nie dziwiły wielogodzinne podróże, w celu odbycia spotkania z potencjalnym lub obecnym klientem. Dziś takie rozmowy odbywają się w formie online. Jednak jak pokazuje nam nasze szkoleniowe doświadczenie aspekty technologiczne to najbardziej stresujący czynnik blokujący niektóre osoby przed udziałem i organizacją wideokonferencji. Celem naszej firmy jest likwidacja cyfrowych barier, dlatego w poniższym artykule pokazujemy co zrobić – a dokładnie gdzie kliknąć, aby przedstawić swoją prezentację podczas spotkania online.

Widok prezentera – co to jest ?
Widok prezentera to specjalne okno, wyświetlane podczas prezentacji osobie, która aktualnie prezentuje swoją prezentację. W tym widoku dostępne są takie dodatkowe opcje jak wskaźnik laserowy, okienko z notatkami a nawet możliwość przetłumaczenia treści slajdów nie tylko na język angielski, ale również niemiecki, hiszpański czy włoski
Jak udostępnić prezentacje w MS Teams?
W okienku spotkania należy wybrać ikonkę UDOSTĘPNIJ, a następnie z wszystkich możliwości wybrać opcję PRZEGLĄDAJ MÓJ KOMPUTER. Po kilku sekundach, po zaznaczeniu odpowiedniego pliku na ekranie mówcy pojawi się WIDOK PREZENTERA, który posiada te same funkcje dostępne podczas prezentacji bezpośrednio z programu PowerPoint.
Pozostając jeszcze przy temacie udostępniania plików chcielibyśmy zwrócić uwagę na pokazywanie zawartości swoich plików podczas wideokonferencji za pomocą OKIENKA, a nie EKRANU. Dzięki temu inne osoby na swoim ekranie będą widziały zawartość udostępnionego pliku, a nie innych miejsc na komputerze osoby, która ekran udostępnia.
Opcje dostępne dla prezentera
Obok głównego slajdu wyświetlającego się wszystkim uczestnikom spotkania, na monitorze prezentera wyświetlają się pozostałe slajdy prezentacji, wskaźnik laserowy, wirtualny mazak czy gumka. Po prawej stronie ekranu pojawiają się notatki – jeżeli takie zostały wcześniej dodane do prezentacji. Po rozwinięciu trzech kropek jednym kliknięciem myszki można przetłumaczyć treść slajdów na dowolny język lub wyświetlić slajdy w wysokim kontraście, co w rzeczywistości spowoduję zamianę tła slajdów na czarny.
Ikona PRZEJDŹ DO SLAJDU spowoduje wyświetlanie zawartości wszystkich slajdów na jednej siatce, co ułatwi eleganckie, uporządkowane poruszanie się po całej prezentacji. Należy też pamiętać o tym, że prowadzący ma również możliwość zmiany UKŁADU przez co jego twarz podczas prezentacji może zostać ukryta lub pojawić się obok prezentowanej treści.
Możliwości odbiorcy
Celem PowerPoint Live jest nie tylko ułatwienie prezentowanej treści, ale również zwiększenie zaangażowania odbiorcy w prezentowaną treść. Podczas prezentacji udostępnionej w ten sposób użytkownicy mogą poruszać się po prezentacji samodzielnie co oznacza, że mogą przewijać slajdy czy klikać w aktywne linki. Aby uniemożliwić innym takie działanie należy kliknąć w ikonkę POGLĄD, która znajduje się nad prezentowanym slajdem.
Uczestnik rozmowy może też poprosić o udostępnienie mu prezentacji z widokiem prezentera za pomocą przycisku PRZEJMIJ KONTROLĘ. Z tej opcji warto skorzystać w sytuacji kiedy prezentacja ma więcej niż jednego prelegenta.
Jak wyłączyć widok prezentera?
Aby powrócić do klasycznego widoku prezentowania slajdów należy przejść do trzech kropeczek znajdujących się pod wyświetlanym slajdem, a następnie kliknąć UKRYJ WIDOK PREZENTERA.
Już teraz zapraszamy do zapoznania się z ofertą naszych szkoleń i kursów, które spowodują, że zamiast strachu przed rozmowami video po prostu polubisz się z tym sposobem komunikacji.